Städtjänster för företag som städfirmor erbjuder

Som ägare till ett städföretag finns ingenting viktigare än att erbjuda bästa service och bästa marknadsföring. Dessa kommer då resultera i många potentiella uppdrag för städbolaget och allt hänger på hur mycket ansträngning du lägger på dessa två.

Städtjänster för företag – Vad de skall förvänta sig att erbjudas

Även om det mest populära bland nya ägare till städföretag i Nässjö är att erbjuda sina städtjänster till privata hem så bör du även överväga att erbjuda det till affärsverksamheter. Så du undrar kanske hur du skall börja erbjuda kommersiella städtjänster för företag? Du börjar på samma sätt som du gör med privata hem. Grunderna är precis de samma. Enda skillnaden mellan städning av privata hem är den städservice som erbjuds.

Städtjänster – Kommersiell städning för företag

Kommersiella städtjänster är mest kopplade till underhåll eftersom du kommer se efter kontor, kliniker, gallerier, museum, butiker och andra kommersiella ytor.

Kommersiella etablissemang öppnar upp till affärsmöjligheter för dig att städa mer än bara det som sker i hemmet. I kommersiell städning så får du städa hissar, mattor, byta lampor, rengöra trappor och ta bort graffiti. Detta är saker som du inte gör när du enbart städar privata hem. Dock är detta enbart tilläggssaker som du gör. De andra sakerna som du kommer göra påminner mycket om hemstädning så som rengöra och desinficera dörrhandtag, rengöra telefoner, rengöra kök (om etablissemanget har ett kök), rengöra badrum, damma, slänga skräp, putsa fönster, moppa golv, dammsuga golv och generell rengöring.

Att arbeta med kommersiella etablissemang är faktiskt bra marknadsföring för ditt städföretag eftersom om du gör ett bra jobb så kommer många fler att prata om ditt städföretag. Stora företag, kontor och liknande har många anställda och dessa anställda kanske eller kanske inte letar efter städare som kan ta hand om städningen i deras hem. Genom att se att du gör ett bra städjobb med att städa deras kontor så kanske du kan sälja in dina städtjänster till dem också. Detta är ett utmärkt sätt att få marknadsföra dina rengöringstjänster, framförallt om dina priser är konkurrenskraftiga. Så du har gjort ditt jobb väl, du har fått betalt och du har marknadsfört dina städtjänster!

Så kommersiell städning kan vara lite mer krävande och mer utmanande än hemstädning. Men det får dig att tjäna mer pengar, mycket mer pengar än hemstädning och det ger dig mer exponering för framtida kunder än du får under vanlig hemstädning.